Page 1 of 1

naish usd

Posted: Wed Aug 13, 2003 7:03 pm
by nati
נשאלתי ע"י חבר בחוף לגבי המערכת וכיצד היא פועלת להורדת 200%מהכח יותר מבעבר
,חשבתי מאחר ולא כולם גולשים בפורום העולמי להביא לכם סיכום קצר.
ובכן המערכת מאפשרת להביא את הבר למצב בו החוטים האחורים משוחררים הרבה יותר מאשר בבר רגיל
,מאידך בבר שמכוון כמו שצריך לא תהיה משמעות לדבר.
כאשר נכנסים למים ברוח חזקה ובכח יתר, יש להכנס כאשר הבר מכוון להיות עם חוטים אחוריים רפויים ,כאשר החוטים מאוד רפויים לא יהיה הבדל משמעותי כמה עוד תשחרר חוטים אחורים מבחינת המצנח הוא באותו זמן יושב רק על חוטים קידמיים.
הכח היחיד שפועל על המצנח בפינות האחוריות(נקודות החיבור של החוטים האחורים) הוא הכוח שמופעל על החוטים בשל הגרר הנוצר על החוטים כניסיון תחזיקו חוט באורך 27 מטר ממזרח למערב ברוח צפונית או דרומית של 25 קשר ותרגישו את הכוח שמופעל על החוט ע"י הרוח אותו כוח גם יופעל על המצנח מאחור.
,כדי להוריד את הגרר של החוטים באופן משמעותי ניתן להשתמש בחוטים קצרים יותר (25 או22 מטר)או חוטים מעט דקים יותר ,אז אולי תהיה משמעות כל שהיא (להערכתי מקסימום הוספת 1-2 קשר +-)
ובקיצור לא משנה כמה תשחררו את החוטים האחורים ברגע שהמצנח יושב על החוטים הקידמיים ,הפרופיל של המצנח יוצר גרר מסויים ועילוי מסויים ולא משנה איזו מניפולציה תבצעו על הבר המצנח ימשוך אותו הדבר

Posted: Fri Aug 15, 2003 11:59 pm
by Guest
נתי,
מה אתה בעצם אומר ?
האם אני מבין שהמערכת למעשה לא תורמת יותר מידי להפחתה בכוח וניתן להסתפק בשחרור הקיים כבר ?

Posted: Sat Aug 16, 2003 6:01 am
by Guest
בדיוק ,לכל מצנח יש פרופיל אווירודינאמי ,שטח כנף ,איי.רר ,היקף בידון....כל אלו יוצרים את תכונות הכנף של המצנח ,כאשר הרוח תהיה מספיק חזקה ניתן יהיה להרים את המצנח רק על החוטים הקידמיים כלומר עם חוטים אחרוים רפויים ,אז נקבל את המקסימום הורת כח של המצנח .
ניתן לבצע אי אלו מניפולציות על פרופיל המצנח או על מיקום החיבור של החוטים הקימיים ,אך מערכות מסוג זה עדיין לא ניכנסו למצנחי הגלישה ואולי לעולם לא יכנסו.
בקיצור גימיק של נאש ,הדבר היחיד היפה במערכת הוא השימוש בסביבלים ,כדי שהליש לא יסתובב על החוטים של המצנח .
מאידך לטעמי גם לקברינה ,וגם פלקסי פויל מערכות חדשות העונות על הצורך בליש ,ללא שימוש בליש,הפוטנציאל שלהם מצויין ,אך צריך לראות כיצד המערכת עובדת בשטח.