Contact   Imprint   Advertising   Guidelines

Exactamente o que acontece por cá...

Forum for kitesurfers
User avatar
goulart
Medium Poster
Posts: 56
Joined: Sat Mar 11, 2006 9:05 pm
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Exactamente o que acontece por cá...

Postby goulart » Thu Sep 13, 2007 11:45 am

phpbb/viewtopic.php?t=2341985&sid=88a6e ... 37def4a358
GENERAL SAFETY GUIDELINES

1. JUMP TO COMPETENTLY HELP KITEBOARDERS. Readily help other riders with launching and landing using reliable agreed upon visual and audible communications. Be aware of your surroundings and any kiters having problems. Do not ignore them but go over and see if they are OK and if you can help. Whether you are starting out or are almost a pro, your help may avoid a serious incident/accident and possible restrictions. NEVER grab the lines of a flying or powered kite. Get involved with your local association or club and with area riders to try to preserve access to kiteboard. If you see someone putting your access at risk by poor practices, grab several of your friends and have a friendly talk with the guy, show some interest followed by your concerns. Effective actions may make the difference in avoiding possible injury and related problems. Riders are solely responsible for their safety and that of effected bystanders. If you are new to an area or visiting, seek out local kiteboarders, shops and/or associations for local guidelines and tips BEFORE riding. Don’t ruin things for the local riders.
Isto é um espelho do que acontece nos nossos spots, não é??

Levantar um kite demora um minuto!
Baixar um kite demora 1/2 minuto!
Ainda assim, por diversas vezes ao levantar e/ou ao baixar verifico que o pessoal (que muitas vezes está na conversa ou na palhaçada) olha para o lado, ou tem de ir embora, ou diz que o macaco do lado que trate!! :evil: :evil: :evil:

E no vosso spot? Também é assim? Ou há espírito de comunidade?

:bye:

Suc
Medium Poster
Posts: 92
Joined: Thu Jul 14, 2005 2:29 pm
Brand Affiliation: None
Location: Porto
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Postby Suc » Thu Sep 13, 2007 12:14 pm

No meu spot a malta é MUITO fixe....é raro ficar com o kite no ar sem q ng mo baixe...e muito menos em condições "adversas".
É uma das razões pq passei a ir com frequência para a Murtosa.

paulo seixal
Rare Poster
Posts: 25
Joined: Thu Feb 10, 2005 11:36 pm
Brand Affiliation: None
Location: Alcochete
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Postby paulo seixal » Thu Sep 13, 2007 1:03 pm

goulart acho perfeitamente natural que ninguém queira levantar a 17.5 com 20nós de vento , ou então com a praia cheia de gente levantar com 8 9 ou 10 nós. é um risco muito grande!

User avatar
goulart
Medium Poster
Posts: 56
Joined: Sat Mar 11, 2006 9:05 pm
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Postby goulart » Thu Sep 13, 2007 1:37 pm

paulo seixal wrote:acho perfeitamente natural que ninguém queira levantar a 17.5 com 20nós de vento
Coisa que nunca pedi, nem me passaria pela cabeça!
paulo seixal wrote:ou então com a praia cheia de gente levantar com 8 9 ou 10 nós. é um risco muito grande!
Também nunca levantei com menos de 10 nós, e como é sabido, quando há gente no local de lançamento eu sou o único a afastar-me! E já aconteceu não levantar pq há demasiados banhistas... (como sabes)

Mas não me referia apenas ao nosso spot.
Na Lagoa já tive direito ao mm tratamento.
Só em Tróia é que não me posso (até agora) queixar!

:bye:


Return to “Kitesurfing”

Who is online

Users browsing this forum: alekbelia, BillyGoatGruff, bittersvolcom, bshmng, DanielorDani, Google [Bot], grigorib, jjm, joop, Kemperman, Manxman, omg, Peter_Frank, RagingGrandpa, Regis-de-giens, rnelias, Windwarrior, Xtream, y2kBug and 443 guests