*


All times are UTC + 1 hour



Post new topic Reply to topic
 [ 14 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: To all of you aerodynamic engineers
PostPosted: Wed Jul 02, 2003 10:22 pm 
To all of you aerodynamic engineers
The phenomenon known as Jelly fishing is a direct product of a high aspect ratio wing-period.
In recent years the leading manufacturer have found ways to overcome (although not completely) this phenomenon – this was done mostly by reinforcing the main tube – not literally speaking
You are not changing anything-aerodynamic wise by simply manipulating the de -power line
All you achieve when you do that is changing the wing’s angle of attack
Pull on the de- power and the angle of attack is reduced resulting is less lift thus less power as you would feel it or by releasing the de- power you would increase the angle of attack achieving the opposite

You cannot simply solve the Jelly fishing phenomenon although you may think or feel so.

If this would have been that simple all the manufacturer would have done just that since Jelly fishing does not contribute to the wing's efficiency – in fact quite the contrary.
If you still feel that you are able to solve this , I would strongly suggest sending your resume to the top manufacturers.


Top
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 03, 2003 5:41 am 
טוב אז תשובה קצרה ומעט טכנית
תופעת הגלי-פיש למעשה נוצרת כאשר ישנו מצב של חוסר איזון בין העילוי והגרר לאורך הכנף ובין הצורה (חצי עיגול )של הכנף .
לצורך העיניין במרכז הכנף נרצה לקבל כוח רב ובקצוות נרצה לקבל מעט כח,כאשר תכנון הכוחות הנ"ל אינו מדוייק ,ובנוסף הבידון הראשי הנו דק וארוך (כנהוג במצנחי איי-רר גבוה) ולכן חלש מידי מכדי להתנגד לכוחות הלא מאוזנים ולשמר את התצורה של המצנח .
נקבל מצב שבזמן כניסת מכות רוח הקצוות יקבלו יותר עילוי ו/או גרר ויתנהגו באופן שונה ממרכז המצנח כלומר המצנח לא יתנהג כיחידה אחת אלה יותר כמו מדוזה כל חלק שלו ילך לכוון אחר ,התופעה היתה בולטת במצנחי האייר בלסט 2001 ואם אני לא טועה הופיעה גם בחלק מדיגמי 2002 (10 מ).
תופעה זו הפריעה לבלק טיפ אך לא בצורה חמורה כלומר העמד בלק טיפ באוויר כאשר הבידון הראשי מנופח היטב ותראה שהמצנח יחסית למצנחי 2002 ,נראה יציב מאוד ,לא פחות משאר המצנחים (פרט כמובן למצנח הנורט).
הבעיה אליה מיחסים בטעות את המונח גלי-פיש הקיימת בבלק טיפ היא חוסר איזון של הבלמים ,כלומר ממצב של פול די-פאוור משיכה בבר של יותר מ15 ס"מ תביא להתחלת פתיחה של המצנח ,לגולשים מנוסים הדבר כמעט לא יקרה מאחר והם ימתנו את המשיכות על הבר,לגולשים שאינם רגילים ניתן לכוון את חוט הדי פאוור לחוט קצר של 20 ס"מ ולהשתמש בלולאה (ציקן לופ)גדולה ע"פ אורך ידיו של הגולש .
ולסיכום מצנח ללא ספק נחמד ,עומד בתחרות יפה מאוד מול רוב מצנחי 2002.
אני חושב שמתומכר סביב 2000-2500 ש"ח ,מחיר דיי סביר למצנח


Top
 Post subject: some links
PostPosted: Thu Jul 03, 2003 3:01 pm 
http://www.ocean2air.co.za/Pages/equipment/kites/Cabrinha/2002/bt/bt.htm
מה המשתמשים אומרים עליו:
http://www.kite-surf.com/userreviews/list_reviews.php?Products_Index=150&Companies_Index=3


Top
 Post subject: 12.2 test
PostPosted: Sun Jul 06, 2003 9:06 am 
test


Top
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic
 [ 14 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group