Postby Guest » Wed Feb 26, 2003 11:53 am
דן התשובה לשאלה הראשונה מאוד פשוטה ,מדובר בלהכיר את המצנח וכיצד הוא מגיב לרוח ,ככל שיחלוף הזמן ההיכרות איתו תשתפר וכך גם יעלמו סימני השאלה .בכל מקרה נכון להיום מתחילים בניסוי וטעיה ,כשכמובן הולכים מהבטוח למסוכן .כלומר מגיעים לים מעריכים את מצב הרוח במידה והרוח מעל 15 קשר מכוונים את המצנח למקסימום די-פאוור ,וכשהעפיפון הונף למעלה ניתן שלחרר לאט את הדי פאוור עד שחשים כי יש מספיק כוח ,במידה וגם לאחר שיחרור הרצועה אין מספיק כוח ,מורידים את המצנח ,מקצרים חוטים אחורים או מאריכים קידמיים ע"י הקשרים שעל המצנח,שוב מניפים כשהרצועת די-פאוור מקוצרת עד הסוף וכשהעפיפון בשמים משחררים אותה לאט לאט עד שיש מספיק כוח ,במידה וגם כאן אין מספיק כח ,נכנסים ליבואן שמים קאש על השולחן וקונים מצנח גדול יותר ,או יורדים דאון ווינד והולכים הרבה ברגל.
הכי חשוב לאחר ביצוע הפעולות לחקוק אותן בזיכרון כדי שבפעם הבאה שיש רוח נדע כיצד לכוון את המצנח.
השאלה השניה מעט כבדה יותר :
ככל שנמשוך את החוטים האחוריים אנו מגדילים שני כוחות במצנח גרר ועילוי ,הגרר ימשוך אותנו דאון ווינד העילוי יאפשר לנו גלישה וחידוד.
שני מצבים עלולים להתרחש במשיכה מוגזמת של החוטים האחורים:
הוספת גרר מוגזמת ומכאן שברוחות חלשות נגלה שהמצנח נגרר לאחור ע"י הרוח ,מה שיראה בעיננו על החוף כרוורס,המצנח בורח לאחור ,תיקון יעשה ע"י דחיפת בר לפנים וע"י כך הורדת הגרר ,ויאפשר למצנח לטוס לפנים .
מקרה דומה של הוספת גרר מוגזמת ברוח טובה ובזמן גלישה -ווקטור הכוח של המצנח יהיה מעט דאון ווינד וכדי לחדד נאלץ לעבוד חזק עם הרגליים .
פתיחה של המצנח ,נוצרת בעיקרון בעקבות הגברת העילוי על הטיפים-קצוות המצנח ,הטיפים בורחים לצדדים ,פתיחת המצנח כל עוד היא מתונה היא לא פוגעת בתצורת המצנח ולכן נרגיש כי ככל שנמשוך את הבר אלינו המצנח נפתח ויחד עימו מתגבר הכח של המצנח ,ככל שמנצח יתוכנן טוב יותר התהליך הנ"ל יהיה יותר איטי ויותר מבוקר ,כלומר משיכה יחסית גדולה של הבר תביא לפתיחה יחסית קטנה של המצנח אך מאידך תביא לעליית כח=גרר+עילוי ניכרת מאוד ,בכל מצנח יש שלב בו התצורה קורסת כלומר הפתיחה מאוד מוגזמת ולכן הפרופיל כנף של המצנח בעצם נעלם ומכאן העילוי של המצנח יורד באופן דרסתי ,נקודה זו במצנח שתוכנן בקפידה תהיה מאוד רחוקה ותדרוש משיכת בר מאוד קיצונית ולא נוחה ,ולכן בד"כ לא תגיע.
הפיתרון הוא שיפור התכניקה האישית כלומר תלמד עד היכן המצנח נפתח ויוצר הוספת כח ,והיכן בערך נקודת השבירה ,תלמד את הלחץ על הבר או את כיוונון הדי=-פאוור כך שלא תגיע לנקודה הזו או יותר נכון לא תעבור אותה בזמן הוספת הכח.
הערה-אין האמור מעיד כי מצנח שנפתח לא תוכנן כראוי או אינו טוב ,פשוט נקודה שלילית אחת מתוך מגוון רחב של תכונות שיצרן דורש ממצנח ,יתכן ובנקודות אחרות המצנח האמור (אני לא יודע איזה מצנח זה)משיג ציונים גבוהים.