Thanks to Thilo and Toby for providing contest details to me. I have run the German text through the proverbial internet translator(s) (3 actually). I am impressed by the responsible and well thought out approach presented in the rules. I would like to pass them along to others contemplating organizing competitions in other parts of the world. I think these rules will set the trend for the future. Unfortunately, the internet translations are lacking as always.
I have reproduced the original German text below and one of the better translations. Help in cleaning up the translation by someone fluent in German would be very sincerely appreciated.
Thanks!
Rick Iossi
Security Regeln für Veranstaltungen im Rahmen der Kite Surf Trophy
A) Für die Teilnahme am Contest ist ein Security Check verpflichtend: Dieser wird von ausgebildeten Mitgliedern der Wettkampf-Jury durchgeführt. Dieser Security Check für die Kite Surf Trophy wurde entwickelt in einer Arbeitsgruppe „Kite-Surf“ bestehend aus Vertretern des DSV und des VDWS, Industrievertretern und aktiven Kitern.
1. Quick Release ( funktionsfähiges Notauslösesystem) muss an allen Systemen und Verbindungen vorhanden sein. Bei Fehlen oder notwendiger Ergänzung steht eine Servicestelle vor Ort bereit, die für entsprechende Abhilfe sorgen wird. Der Fahrer muss sich jedoch bereits im Vorfeld mit einem Quick Release auseinandergesetzt haben, d.h. er muss sich mit dem System auskennen und es selbst ausgiebig probiert haben.
2. Safty leashes für die Kites müssen vorhanden sein und im Contest getragen werden
B) Das Starten und Landen findet ausschließlich in der dafür vorgesehenen Launch Area statt. Beim Start wird insbesondere geprüft:
1. Einhaltung der Helmtragepflicht.
2. Prallschutz (ähnlich wie beim Wakeboarden als Sicherheitsschutz) und / oder eine Auftriebshilfe z.B. Regattaweste muss vorhanden sein, und während des Wettbewerbs getragen werden.
3. Der Kiter muss in der Lage sein das Höhelaufen alleine, und ohne Zuhilfenahme einer zweiten Person, bei Wasser und bei Land jederzeit unter Kontrolle zu haben.
4. Der Veranstalter behält sich vor, Fahrer die aufgrund fehlender Erfahrung oder mangelhafter Beherrschung des Materials bzw. durch Einsetzen von fehlerhaftem Material auffallen, zum Wettkampf nicht zuzulassen oder auszuschließen.
5. Der Wettkampfteilnehmer hat dafür zu sorgen, dass innerhalb der Launch Area Leinen im aufgewickelten Zustand gehalten werden müssen. Der Kite muss für alle Bedingungen sicher gelagert und vor unkontrolliertem Wegfliegen gesichert sein.
C) Sonstige Teilnahmevoraussetzungen
1. Der Fahrer muss den Nachweis einer Haftpflicht-Versicherung bringen, die nachweislich Kitesurfen mit einschließt
2. Alter: Bei Teilnehmer die das 18te Lebensjahr noch nicht vollendet haben, ist
die Unterschrift der Erziehungsberechtigten notwendig.
3. Verhaltensregeln, die im Vorfeld des Wettkampfes und im Reglement
bzw. auf den Skippersmeetings im einzelnen dargestellt werden, müssen
eingehalten werden. Rücksichtsloses Fahren kann bis zur Disqualifikation bestraft werden.
4. Alle Punkte werden vor dem Wettbewerb auf Vollständigkeit und Vorhandensein durch die Jury gecheckt. Bei nicht Vorhandensein wird der Teilnehmer nicht zum Wettbewerb zugelassen. Verstöße können bis zur Disqualifikation bestraft werden.
and tranlated (sort of):
In English:
Security rules for meetings in the context of the Kite Surf Trophy
A) for the participation in the Contest is obligating a Security CHECK: This is executed by trained members of the match jury. This Security CHECK for the Kite Surf Trophy developed consisting in a working group " Kite Surf " of representatives of the DSV and the VDWS, industrial representatives and active Kitern.
1. Quick release (functional emergency stop solve system) must be available at all systems and connections. In the case of absence or necessary supplement a service station is available locally, which will provide for appropriate remedy. The driver must have however already argued in the apron with a Quick release, i.e. it must have been been versed with the system and tried it extensively.
2. Safty of leashes for the Kites must be available and in the Contest be carried
B) starting and landing exclusively takes place in the Launch designated for it AREA. When starting one checks in particular:
1. Adherence to the helmet stretcher obligation.
2. Percussion protection (similar as with the Wakeboarden as safety protection) and/or a lift assistance e.g. Regattaweste must be available, and during the competition be carried.
3. The Kiter must be in the position the height running alone to have and without help of a second person, with water and with country at any time under check.
4. The organizer reserves himself, drivers due to missing experience or unsatisfactory control of the material or by using incorrect material is noticeable to permit or exclude to the match not.
5. The match user has to ensure that within the Launch AREA linen in the rolled up status must be held. The Kite must be secured for all conditions surely stored and before uncontrolled flying away.
C) other participation prerequisites
1. The driver must bring the proof of a liability insurance, those as can be prove to Kitesurfen with includes
2. Older: With user those completed the 18te lebensjahr not yet, are the signature of the educate-entitled necessary.
3. Behavior rules, which are represented in the apron of the match and in the regulation or on the Skippersmeetings in detail, must be kept. Inconsiderate driving can be punished up to the disqualification.
4. All points are gecheckt before the competition on completeness and presence by the jury. With presence the user does not become certified not the competition. Offences can be punished up to the disqualification.